پرورشی‌وتربیت بدنی آموزش‌وپرورش شهرستان اردل

پرورشی‌وتربیت بدنی آموزش‌وپرورش شهرستان اردل
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
۰۹ فروردين ۰۱ ، ۲۲:۳۳

حضوری شدن مدارس از14فروردین1401

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش‌وپرورش شهرستان اردل مواردی را در خصوص حضوری شدن مدارس از چهاردهم فروردین 1401 خواستار شد.

به گزارش معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش‌وپرورش شهرستان اردل، ارژنگ بهرامیان ریگکی با قدردانی از تلاش های مجاهدانه مدیران،معلمان،مربیان،مشاوران و مراقبین سلامت در دوره همه‌گیری ویروس کرونا که با همه توان  مانع از تعطیلی روند آموزش و تربیت دانش آموزان شدند، اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبه اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر حضوری شدن آموزش ضروری است مدیران تمام تلاش خود را در جهت  زمینه‌سازی و بسترسازی لازم برای حضور همه دانش آموزان در مدارس از چهاردهم فروردین ماه 1401 به کار گیرند.

بهرامیان ریگکی با تأکید بر اهمیت آموزش حضوری و تاثیر آن بر دانش‌آموزان و توانایی یادگیری آنها گفت: فعالیت و ارتباط دانش آموزان با همکلاسی ها و عوامل آموزشی در مدارس منجر به نشاط و پویایی در امر آموزش خواهد شد و زمینه فراگیری فعال‌تر و ماندگارتر را در تمامی عرصه‌های زندگی دانش آموز فراهم خواهد آورد؛ همچنین حضور دانش آموز در مدرسه نقش عمیقی در زندگی فردی و اجتماعی آنها و همچنین توسعه مهارت های ارتباطی نسل آینده ساز جامعه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه رویکرد آموزش و پرورش از ابتدا سوق به سمت آموزش های حضوری بود عنوان کرد: آموزش حضوری براساس آخرین تصمیم  گیری ستاد ملی کرونا، به هیچ وجه اختیاری نیست و براساس یافته ها، هر روز آموزش مجازی برابر با دو روز دوری از آموزش حضوری است.

بهرامیان ریگکی با اشاره به آسیب های آموزش مجازی و افت پنهان یادگیری، کاهش کیفیت آموزشی، نابرابری عدالت آموزشی و تربیتی اظهار داشت: آموزش حضوری از ضرورت های امروز بوده و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مدارس و استفاده از ماسک و توجه به تهویه هوا در کلاسهای درس مورد توجه مدیران محترم مدارس باشد.

وی افزود: ضروری است مدیران به نحوی مدیریت نمایند تا دانش‌آموزان دارای علائم یا مبتلا به کرونا و افراد دارای بیماری زمینه‌ای با تایید پزشک و رضایت والدین بتوانند از بستر شاد آموزش‌های لازم را دنبال کنند.

بهرامیان ریگکی ادامه داد: مدیران مدارس بر استفاده دانش آموزان از ماسک، رعایت بهداش فردی و بهداشت محیط و تهویه کلاس  نظارت داشته باشند.

بهرامیان ریگکی افزود: نقش اولیا در سلامت دانش آموزان و رعایت دستورالعمل های بهداشتی انکار ناپذیر است و از خانواده های محترم تقاضا دارم ضمن  هدایت فرزندان به رعایت توصیه های بهداشتی و رعایت قوانین مد نظر مدارس در خصوص حضور دانش آموزان در کلاس درس، همکاری لازم را با کادر آموزشی و اداری مدارس داشته باشند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش‌وپرورش شهرستان اردل با اشاره به اینکه ارتباط رودررو و حضوری مربیان و مشاوران با دانش‌آموزان، در تاثیرگذاری تربیتی، پرورشی و مشاوره ای بر روی دانش‌آموزان بسیار حائز اهمیت است،گفت :آماده سازی روحی و روانی دانش آموزان و اولیاء دانش آموزان و همکاران جهت برگزاری کلاس های حضوری به بهترین شکل ممکن و حضور تمامی دانش آموزان جهت مقابله با  مشکلات آموزشی دوران کرونا و بررسی های مشاوره ای لازم در خصوص برخورد منطقی و علمی با مشکلات افسردگی و استرس دانش آموزان  و اقدام موثردر این زمینه صورت گیرد .

این مقام مسئول به پوشش دانش آموزان در بازگشایی مدارس اشاره کرد و ادامه داد: رعایت پوشش دانش آموزان بر اساس ضوابط مدرسه کافی است و الزامی از سوی همکاران برای تغییر لباس به دلیل رنگ نباید صورت گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: با آغاز حضوری شدن مدارس باید تحولی شگرف ایجاد شود تا کاستی های تحصیلی  و تربیتی دانش آموزان جبران شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی