باید در زیست بوم جدید، پاسخی دقیق به دغدغه خانوادهها برای مقوله تربیت داشته باشیم.
به گزارش معاونت پرورشیوتربیت بدنی آموزشوپرورش شهرستان اردل، به نقل از اداره اطلاعرسانی و روابطعمومی آموزشوپرورش استان چهارمحالوبختیاری عین الله نصیری در حاشیه سیوپنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور گفت: در زیستبوم جدید تمامی امکانات و منابع فیزیکی و انسانی بکار گرفته شد تا فرایند آموزش دانشآموزان تعطیل نشود.
نصیری با تاکید بر اهمیت آموزش حضوری خاطرنشان کرد: آنچه در زیستبوم جدید بیش از پیش بایستی مورد توجه قرار بگیرد آسیبشناسی آموزش غیرمجازی و تلاش برای پیشبرد اهداف تربیتی است.
وی افزود: باید در زیستبوم جدید پاسخی دقیق به دغدغه خانوادهها برای تربیت داشته باشیم و در این دوران برنامههایی همچون طرح نماد، یاریگران زندگی، شهاب و... باید با جدیت بیشتری دنبال شود.
وی شناور بودن جمعیت مناطق عشایری، عدم وجود فضای فیزیکی مناسب، عدم پوشش اینترنتی و مخابراتی را مهمترین مشکلات زیست بوم جدید در شهرستان اردل دانست و گفت: بسیاری از دانشآموزان بهدلیل مشکلات اقتصادی، بیسوادی و کمسوادی والدین، عدم وجود امکانات آموزشی، درگیری دانشآموزان در کارهای روزمره خانه، انگیزه پایین خانواده نسبت به آینده دانشآموزان و عدم تناسب محتوای درسی با جغرافیای منطقه، باعث افت تحصیلی و پایین آمدن کیفیت در این مدارس گردیده است.
نصیری آزادی عمل مدرسه در طراحی و اجرای برنامههای مورد نظر خود بر اساس نیاز سنجی و سنجش امکانات را بسیار مهم دانست و گفت: توانمندسازی مدیران و آموزگاران، مشارکت دهیاران و شوراها، تشکیل اتاق فکر جهت استفاده از نظرات افراد خلاق و استفاده از ظرفیت راهبران آموزشی منتج به ارتقاء وضعیت آموزشی مطلوب خواهد شد.
وی نقش ویژه معلم را در دستاوردهای انقلاب اسلامی و بویژه در گام دوم انقلاب اسلامی بسیار مهم دانست و گفت:ارتقای کیفیت و تحقق عدالت آموزشی منجر به تربیت نسلی متعهد و پویا و خلاق خواهد شد و با جرأت میتوان گفت در تمامی این دستاوردها، نقش معلمان نه تنها هویدا، بلکه تداوم و توسعه دستاوردها وابسته به تلاش مؤمنانه، جهادی، هوشمندانه و عالمانه معلمان است.